Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Heleen Molijn-Brugman - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Heleen Molijn-Brugman - WaarBenJij.nu

Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Heleen

27 November 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Queenstown
In de ochtend aangekomen op vliegveld ontmoetten we Wilhelm en Kara. We rijden achter ze aan naar Millbrook. Millbrook is een prachtig resort gebouwd rondom een golfbaan. Willem heeft een aardige vriend die zijn huis beschikbaar gesteld heeft. Het is een prachtig huis, voorzien van alle denkbare luxe! Er zijn ook diverse restaurantjes waaronder een Japanner. We besluiten s’ avonds bij die Japanner te gaan eten.
Willem heeft bedacht dat we fietsen gaan huren en van de berg af gaan fietsen. Ik dacht bij mezelf: Alles prima als het maar niet de berg OP is. We gaan de fietsen halen en al snel blijken het geen gewone fietsen te zijn maar mountain bikes. De mevrouw van de fietsenverhuur vroeg ook of we elleboog en beenbeschermers wilden gebruiken! We vonden de futuristische helm die we kregen al mooi genoeg dus sloegen dat aanbod met een breed gebaar af. We dachten nog steeds dat het een koekie zou zijn om van die berg af te dalen.
We zijn naar de cabinelift gefietst en zijn in de rij voor de lift gaan staan. De gemiddelde leeftijd van de bikers lag toch wel een eindje van onze leeftijd af, maar ach, wij komen uit een fietsland. Niet?? De fietsen werden op de cabine aan de buitenkant “geklikt”. Heel gaaf. We gaan naar boven en hebben afgesproken de makkelijke route aan de buitenkant te nemen.
Zie intussen geen enkel geasfalteerd pad en begin me zo langzamerhand een beetje zorgen te maken….Welnu, het leek in het begin op kamikaze, nauwe hobbelige paadjes, stijl naar beneden. De ene haarspeldbocht na de andere en zo nu en dan van die figuren die aan alle kanten met een rotvaart langs je heen schieten. Ik dacht bij me zelf, we zitten toch op de makkelijke route?
Nog geen 5 minuten na onze “flitsende”start, ga ik heel langzaam onderuit in een raar bochtje. Viel natuurlijk heel hard, allemaal rotsen daar en sta moedig op en roep dat het wel gaat. Het ging ook wel maar ik dacht aan Fiji, hoe ik daar over een paar dagen in m’n bikini lig als een beurs appeltje. Alsof ik een pak slaag gehad heb, zo erg blauw ben ik.
Gaandeweg ging het steeds beter en beneden aangekomen hebben we besloten nog een keer naar boven te gaan. Paul is inmiddels afgehaakt, het was echt te veel beweging. Hij is gelukkig wel heel aangekomen. Willem en Kara gaan als een speer en ik kan ze aardig volgen de tweede keer. Het was een ervaring om nooit te vergeten, hier praten we nog jaren over. Dank Willem.
We hebben een biertje verdiend en zijn op een terras aan het water gaan zitten. Wat is Queenstown leuk! Het is een stad waar je heel veel activiteiten kan ondernemen. Niet alleen skiën, mountain biken, bungy jumpen, met supersnelle boten over de rivier enz.
De volgende dag zijn Paul en Willem gaan golfen en de dames gaan winkelen. Het is echt een gezellig druk stadje met heel veel leuke winkels. S’winters wordt er ook geskied.
We hebben weer fantastisch weer en zijn gaan lunchen bij een winery.
Arrowtown ligt op een steenworp afstand van Queenstown en was vroeger een gouddelvers stadje. Het is mooi in zijn originele staat gebleven en daardoor een mooie druk toeristische attractie.
We hebben het heerlijk gehad in Queenstown; samen met Willem en Kara hebben we het heel erg naar ons zin gehad. Niets was teveel voor ze, we kijken met een warm gevoel terug op deze dagen!
De volgende dag vroeg naar Christchurch waar we 2 nachten zullen blijven. Het is ongeveer 475 km, zo’n 7 uur zijn we onderweg.
Weer veel wisselende landschappen, prachtig. De bergen kleuren prachtig geel door nogal aanwezige bloeiende brem. Ze beschouwen het als onkruid en proberen het op alle mogelijke manieren te bestrijden. Ook de lupines in de kleuren roze, lila, paars en wit, staan volop te bloeien langs de kant van de weg en in rivierbeddingen. Het is voorjaar.
We passeren Mount Cook(ruim 3700m hoog), vele prachtige azuurblauwe meren, Lake Tekapo; met zijn schattige kerkje. Zien onderweg een enorme kudde schapen die dit keer niet dmv honden bijeen gedreven worden, maar met een helikopter!
Werkelijk te gek om te zien. Ik zou er behoorlijk van overstuur raken als ik een schaap was…
Aangekomen in Christchurch op aan wijzing van onze Tomtom, die kennelijk nog niet geherprogrammeerd is. We moeten van Tom de binnenstad in en die is nog helemaal afgezet vanwege de aardbeving in februari 2011. Het is op vele plaatsen in de stad nog een ravage.
Morgen gaan we het wat Christchurch wat beter bekijken, tenminste, wat er nog van over is.
Cheers!

• 27 November 2012 - 10:05

Frans En Jos:

Wat een avonturen beleven jullie.
    Nog heel veel plezier komende weken!
    Xxx

• 27 November 2012 - 11:34

Janny Van Lieshout:

Wat een leuk verslag over jullie fietservaringen!! Paul: de volgende keer maar de Utrechtse Heuvelrug af richting Woudenberg....!! Gelukkig zijn jullie er, afgezien van wat blauwe plekken, heelhuids vanaf gekomen. Fijn, dat jullie zo genoten hebben met Wilhelm en Kara; mooie herinneringen om straks op terug te kijken. Hartelijke groet, Janny en Hans

• 27 November 2012 - 23:25

Pepijn & Jaimy:

Lieve Paul en Heleen,

Heerlijk om jullie verhalen te blijven lezen en de mooie foto's te bekijken, jullie maken ons erg jaloers... Wat gaat de tijd haard, want over niet al te lange tijd zitten jullie alweer terug in het vliegtuig richting huis (zal vast ook wel weer lekker zijn). Maar eerst nog even bijkomen van alle mooie avonturen op Fiji.
    Hier gaat alles prima, geen bijzonderheden. Al kijken we er natuurlijk erg naar uit jullie weer te zien en te horen, want die vrijmibo die hebben we wel gemist hoor!
    Geniet nog even van al het moois jullie nog gaan zien en meemaken!(en die voorzichtig) Genieten wij nog van de laatste verhalen en foto's en dan zien we jullie snel weer!

Liefs Pepijn & Jaimy