Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Heleen Molijn-Brugman - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Heleen Molijn-Brugman - WaarBenJij.nu

Sydney

Blijf op de hoogte en volg Heleen

02 November 2012 | Australië, Sydney

Sydney 2-3 november 2012
Aangekomen vanuit Coffs Harbour. We waren mooi op tijd en dankzij Tom hebben we ons hotel snel gevonden. Het ligt zo’n 45 minuten van het hart van Sydney, in een soort zaken wijk. Spik splinternieuw, erg chique, design en erg rustig, dus dat maakt de reistijd naar het centrum ook weer goed.
Vrijdag direct op de trein gesprongen en uitgevogeld hoe het hier allemaal werkt. Welnu, voor zo’n grote metropool is het allemaal behoorlijk ouderwets, de treinen en het OV systeem dan.
De Monorail is daarop een uitzondering natuurlijk.
We zijn eerst gaan kijken waar we de volgende dag onze “fietsdate” hebben. We hebben nl een Guided Biketour geboekt en gaan dus 4 uur op de fiets door Sydney met een gids die ons van alles gaat vertellen. Het is al om 10.30 uur, vroeg op dus.
Het is direct al een hele gezellige drukte in het centrum en we kijken onze ogen uit. Via de markt en de haven gaan we weer met de trein naar huis en duiken in ons superdeluxe bed.
Volgende ochtend op naar het centrum waar we prima op tijd ons hebben kunnen melden bij de “Bonza Bike Tours”.
Samen met 3 Amerikanen hebben we Sydney verkend, prima gezelschap.
Deze trip is een enorme aanrader voor iedereen die ooit nog eens van plan is Sydney te bezoeken. We hebben het enorm leuk gehad en hebben genoten van de verhalen van de gids.
Om een uur of 3 hebben we de ferry naar Manley genomen om vanaf het water de skyline van Sydney te bekijken. Prachtig met natuurlijk het indrukwekkende Opera House. De architect(een Deen) heeft nooit het werk af gezien. Hij is van de klus afgehaald omdat de kosten uit de hand liepen!
Sydney is een prachtige stad.